وان استار دانلود کتاب و جزوه قابلیت اطمینان سیستم های قدرت
تبلیغات
تبلیغات
کسب درآمد لایف کلیک
نوشته شده توسط : کیوان

مهندسی قابليت اطمینان فرآيندی عملی و كاربردی است كه از اولين مراحل طراحی آغاز و تا آخرين مراحل توليد و بهره برداری ادامه می يابد و در طي اين دوره به كنترل، آزمون و ارزيابي، تجزيه و تحليل، اصلاح و رفع خرابی های بالفعل و بالقوه موجود در سيستم پرداخته و نهايتاً منجر به پيش بيني نرخ وقوع خرابي و تخمين قابليت اطمینان مجموعه مورد مطالعه، خواهد شد. در این مبحث تعداد و دوره زمانی وقفه های بلند مدت مورد بررسی قرار گرفته و یا پیش بینی می شوند. 

یکی از زمینه های تحقیقاتی مهم در بهره برداری از سیستم های قدرت، قابلیت اطمینان سیستم های قدرت می باشد. پیشرفت روزافزون زندگی بشری و ضرورت داشتن برق مطمئن، نیازمند به تولید، انتقال و توزیع ‏مطمئن است. به همراه این موضوع، آشنایی و شناخت مهندسین برق به مباحث اطمینان پذیری تأمین ‏برق نیز ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود، زیرا هر تصمیم سازی و هر تصمیم گیری در این زمینه ‏می تواند هم بر اقتصاد و هم بر مسائل اجتماعی و سیاسی کشور تأثیر به سزایی داشته باشد.

در این مطلب، کتاب "ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های قدرت" ("Reliability Evaluation of ‎Power Systems") نوشته روی بیلینتون و رونالد آلن ("‏Roy Billinton & Ronald N.Allan") که توسط "Plenum ‎Press‏"‏‎ ‎به چاپ رسیده و به بیان شیوایی به بررسی مسائل روشهای قابلیت اطمینان سیستمهای ‏قدرت می پردازد، برای دانلود قرار داده شده است. کتاب دارای متنی روان و منظم بوده و فصول مختلف آن شامل ‏مثالهای متعدد و تمرینهای انتهای فصل می باشد. این کتاب یکی از کتابهای ‏سودمند و نسبتاً جامعی است که ناشی از تجربیات چندین ساله نویسندگان آن بوده که به رشته تحریر ‏درآمده است و به عنوان مرجع اصلی درس قابلیت اطمینان سیستم های قدرت در بسیاری از دانشگاه ها تدریس می شود. 

هم چنین جزوه قابلیت اطمینان دکتر جعفری نوکندی نیز که با بیانی ساده و روان موضوع قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت را بیان می کند، برای دانلود قرار داده شده است.

برای دانلود کتاب و جزوه معرفی شده در بالا، به ادامه مطلب مراجعه نمایید... 





:: بازدید از این مطلب : 1860
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








این سایت را حمایت می کنم
___________

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید